jak wam cykają O1 130 KM na pompowtryskach?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • skoda2001
    Classic
    • 2010
    • 1

    jak wam cykają O1 130 KM na pompowtryskach?

    Zamieszczone przez gachul
    po piąte: serdecznie zapraszamy ( mimo mojej riposty :szeroki_usmiech )
    normalnie to cie nie poznaje :shock: :shock: coś ty taki miły :shock: :shock:
    kurde zadnych spięć, ścięć i ripost, sielanka jak w plebani normalnie to bym rzekł, że atmosfera rodzinna i wszyscy sie kochają.
    rafi sie nie odzywa, gachul się jakiś miły zrobił, kuba tez nie, o harym to nie wpsomne, ludzie toż nam już nikt przeciez nie powie: na h*j wy sie spotykacie jak tak na siebei najezdzacie :szeroki_usmiech
  • ciaglejade
    Classic
    • 2008
    • 8

    #2
    jak wam cykają O1 130 KM na pompowtryskach?

    jak w temacie.
    zastanawiam się jak z żywotnością tego silnika i kosztami np rozrządu.
    czy nie pada turbina jak w 110 KM ?
    jak ze zużyciem paliwa ?

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Z tego co patrzę , to rzadziej coś się dzieje w 130 jak np w 110 czy 90.

      Zamieszczone przez ciaglejade
      czy nie pada turbina jak w 110 KM ?
      A tak często pada ? :wink:
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • ciaglejade
        Classic
        • 2008
        • 8

        #4
        padają, zobacz ile jest wpisów z opisem dziwnych świstów z okolicy filtra powietrza (tj. turbina) przy szybkim zejściu z 3000 RPM na jałowca, a ponoć pod górę na wysokim biegu - masakra.

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez ciaglejade
          padają, zobacz ile jest wpisów z opisem dziwnych świstów z okolicy filtra powietrza (tj. turbina) przy szybkim zejściu z 3000 RPM na jałowca, a ponoć pod górę na wysokim biegu - masakra
          Ten typ tak ma ale to nie znaczy , że turbo jest do wyrzutu.
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • dariuspolo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1168

            #6
            ciaglejade, odnosnie twoich wyzej opisanych przypuszczen radze dobrze przestudiowac forum.
            Cena rozrzadu podobna, zywotnosc rowniez, potencjal do modow wiekszy w ASZ,
            oszczednosc wieksza w VP, ASZ wieksza kultura pracy ale bardziej wrazliwy na paliwo niz 110.

            Zamieszczone przez ciaglejade
            padają, zobacz ile jest wpisów z opisem dziwnych świstów z okolicy filtra powietrza (tj. turbina) przy szybkim zejściu z 3000 RPM na jałowca, a ponoć pod górę na wysokim biegu - masakra.
            ...przeanalizuj ile jest na forum ASZow a ile VPow 110, swst z okolic filtra powietrza ma sie nijak do turbiny (jak juz to z wydechu), podobny efekt wystepuje po zatkaniu EGRa i wystepuje jednakowow 110 jak i 130.
            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
            Zuzycie paliwa

            Komentarz

            • ciaglejade
              Classic
              • 2008
              • 8

              #7
              darius, a cóż to takiego te mody?

              rozważam 90 KM vs 130 KM, który bardziej trwały ?

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez ciaglejade
                a cóż to takiego te mody?
                np chiptuning , albo większa rzeźba czyli intercooler wiekszy , wtryskiwacze wydajniejsze , mocniejsze turbo.

                Zamieszczone przez ciaglejade
                rozważam 90 KM vs 130 KM, który bardziej trwały
                Skoro taką odchyłkę masz to wybierz 110 od 90 rózni się wtryskami i programem sterującym , turbo jest to samo.
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • ciaglejade
                  Classic
                  • 2008
                  • 8

                  #9
                  ale najwięcej ludzi narzeka na 110-tki

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8029
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    ciaglejade, kolega ma 130KM OI od nowości. 185kkm, tylko zapieczone kierownice. Wyczyszczone i wyłączony programowo/zaślepiony EGR u znanego na naszym forum MT z Katowic. Średnie spalanie ma 5.8l/100km z włączonym non stop climatronikiem. Bardzo jest zadowolony z niej.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • Ziomal
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 5841
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez ciaglejade
                      ale najwięcej ludzi narzeka na 110-tki
                      Poczytaj forum , a dopiero później zadawaj pytania.
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz

                      • dariuspolo
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1168

                        #12
                        Zamieszczone przez ciaglejade
                        ale najwięcej ludzi narzeka na 110-tki
                        ...skoro tak twierdzisz, a czym rozni sie 110 od nowszych 90 ?

                        Zamieszczone przez ciaglejade
                        rozważam 90 KM vs 130 KM, który bardziej trwały ?
                        ...jest wiele 90( starego typu bez geometrii) ktore bezproblemowo osiagnely 400kkm, natomiast malo/wcale 130 z takimi bezproblemowymi przebiegami (uszczelki glowicy, pekniete tloki, uszkodzne pompki, zatarte kierownice, sprzegla), co nie zmienia faktu ze 130 to bardzo fajny silnik, nie jest on idealny ale usterkowosc jest podobna jak we wszystkich tdi z geometria turbiny (czyli we wszystkich aktualnie produkowanych).
                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                        Zuzycie paliwa

                        Komentarz

                        • JanuszSz
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 2835
                          • Superb II combi (3T5)

                          #13
                          Zamieszczone przez Ziomal
                          110 od 90 rózni się wtryskami i programem sterującym , turbo jest to samo.
                          W ALH to samo,ale w AGR jest delikatna różnica. :P
                          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                          Komentarz

                          • ciaglejade
                            Classic
                            • 2008
                            • 8

                            #14
                            no właśnie, a jak upolować tę 90-tkę bez zmiennej geometrii? jakie to są symbole silnika?

                            Komentarz

                            • Ziomal
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 5841
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez JanuszSz
                              W ALH to samo,ale w AGR jest delikatna różnica.
                              Tak , zapomniałem nadmienić
                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                              Jest O1 1.6 BFQ

                              Komentarz

                              • JanuszSz
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 2835
                                • Superb II combi (3T5)

                                #16
                                ciaglejade, ALH-ma turbinę ze zmienną geometrią,AGR-łopatki na stałe.
                                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                Komentarz

                                • dariuspolo
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1168

                                  #17
                                  Zamieszczone przez ciaglejade
                                  no właśnie, a jak upolować tę 90-tkę bez zmiennej geometrii? jakie to są symbole silnika?
                                  Zamieszczone przez JanuszSz
                                  Ziomal napisał/a:
                                  110 od 90 rózni się wtryskami i programem sterującym , turbo jest to samo.


                                  W ALH to samo,ale w AGR jest delikatna różnica.
                                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                  Zuzycie paliwa

                                  Komentarz

                                  • ciaglejade
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 8

                                    #18
                                    dzięki bardzo janusz.
                                    A czy symbole silnika są identyczne jak w passacie?
                                    tam 90- konne jednostki mają symbol AHH lub AHU

                                    Komentarz

                                    • dariuspolo
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1168

                                      #19
                                      Zamieszczone przez ciaglejade
                                      A czy symbole silnika są identyczne jak w passacie?
                                      ...tylko ti pierwszych generacji byly jednakowe (1z, afn), pozniej juz byly inne oznaczenia dla jednostek wzdluznych i poprzecznych.
                                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                      Zuzycie paliwa

                                      Komentarz

                                      • Ziomal
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 5841
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez JanuszSz
                                        AGR-łopatki na stałe.
                                        czyli ich nie zapieczesz jeżdżąc wolno i na wysokich biegach czy wcześnie je zmieniając , ale te silniki były do bodajże 2003.
                                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                        Jest O1 1.6 BFQ

                                        Komentarz

                                        • ciaglejade
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 8

                                          #21
                                          więc tylko i wyłącznie silnik 90KM o symbolu AGR ma łopatki turbo bez zmiennej geometrii?

                                          a może podpowiecie czy kod wyposażenia pojazdu z wklejki z bagażnika jest identyczny jak w passacie? a jeśli nie to gdzie jest wiarygodne źródło rozkodowania

                                          Komentarz

                                          • JanuszSz
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 2835
                                            • Superb II combi (3T5)

                                            #22
                                            ciaglejade, wrzuć do szukajki(na górze strony głównej) hasło vin dekoder i znajdziesz.
                                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                            Komentarz

                                            • 2pac
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1476
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #23
                                              President Johnny II + President Florida/ ML-145
                                              O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
                                              OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

                                              Komentarz

                                              • ciaglejade
                                                Classic
                                                • 2008
                                                • 8

                                                #24
                                                koledzy, nie chodziło mi o VIN tylko o kod wyposażenia tj. ten ciąg 3-literowych(cyfrowych) oznaczeń na wklejce

                                                Komentarz

                                                • 2pac
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 1476
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #25
                                                  wpiszesz VIN tam gdzie podalem wezniesz "szczegoly" i bedziesz mial wszystkie 3 literowe oznaczenia, wraz z wytlumaczeniem...
                                                  President Johnny II + President Florida/ ML-145
                                                  O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
                                                  OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...